Co jeśli pojawi się konflikt?

Konflikty mogą się zdarzyć w każdej drużynie, ale konflikt w drużynach zdalnych musi być potraktowany nieco inaczej. 

Dobrą wiadomością jest to, że istnieją solidne sposoby, aby pomóc zdalnym zespołom rozwiązać konflikt.

Rozważ te cztery strategie, aby zachować harmonię wśród pracowników, niezależnie od lokalizacji i panować w konflikcie w zdalnych zespołach:

1. Podejmij działania zapobiegawcze.

Jaki jest dopuszczalny czas reakcji? Jak mogę sprawdzić postępy kolegi w projekcie współpracy? Bezpośrednie rozwiązywanie takich pytań pomaga wszystkim znaleźć się na tej samej stronie. Rozważ zawarcie umowy o zdalnym zespole. Przedstawia nie tylko podstawowy zestaw oczekiwań dotyczących tego, jak chcesz współpracować jako zespół, ale także stanowi skuteczny sposób na wzajemne poznanie swoich stylów pracy. 

2. Zadawaj pytania.

Cisza zdecydowanie nie jest złotem, jeśli chodzi o możliwość niezgody. Zadawaj pytania takie jak:


  • „Czuję, że nie zgadzasz się w pełni, mam rację?”
  • „Jak to podejście łączy się z pozostałymi obowiązkami?”
  • „Czy mylę się, sądząc, że może to powodować pewne problemy?”
  • „Jakich innych informacji potrzebujesz, aby podjąć decyzję?”
  • „Jakie jest Twoim zdaniem najlepsze podejście?”

3. Potwierdź zrozumienie.

Bez kiwnięcia głową lub zdziwionego spojrzenia trudno jest ocenić, czy ktoś rozumie, co się mówi. Skype i inne formy kontaktu wzrokowego mogą pomóc w takich wskazówkach, czyniąc je preferowaną formą komunikacji dla wielu firm.

Ale zapewnienie przejrzystości można osiągnąć za pomocą dowolnego medium. Zapytaj bezpośrednio na końcu e-maila, czy to, co napisałeś, ma sens i zachęć do zadawania pytań. Zwracaj uwagę podczas połączeń konferencyjnych, szukając odpowiedzi od każdej zaangażowanej osoby. Zapewnisz wszystkim szansę wniesienia sprzeciwu lub wątpliwości. Śledź zarówno rozmowy jeden na jeden, jak i spotkania grupowe z dokumentem podsumowującym decyzje i działania. Poproś uczestników o sprawdzenie pod kątem zrozumienia i możliwych błędów. Może wtedy służyć jako punkt odniesienia, który pomoże w wykonaniu pracy i ograniczeniu argumentów.

4. Priorytet szacunku.

Wreszcie, nie zapomnij rozszerzyć podstawowych uprzejmości na osoby, z którymi pracujesz zdalnie. Używaj przyjemnego, pozytywnego języka. Kontroluj emocje. Zakładaj dobre intencje zamiast wyciągania wniosków. Przeproś, gdy popełnisz błąd. Oglądanie zdalnych współpracowników jako profesjonalistów, którzy podzielają to samo pragnienie jak najlepszej pracy, zachęci do rozwiązywania problemów i unikania ich. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dla deweloperów

Wady i zalety pracy zdalnej